Witajcie dziś PRIMA APRILIS- dzień grzecznych żartów.
Domyślacie się pewnie, o czym będzie dzisiejsza lekcja?
Tak, o śmiechu! Bo śmiech, to zdrowie!
Pomyślicie pewnie, ale jak to: śmiech, to zdrowie? Przecież nie można go zjeść, a to w jedzeniu są witaminy.
Macie racje. Witamin w nim nie ma, ale śmiech jest zdrowy.
Gdy się śmiejemy, w ciele pojawiają się podobne zmiany jak podczas wysiłku fizycznego – serce bije szybciej, poprawia się ukrwienie ciała, zwłaszcza mięśni klatki piersiowej i twarzy, człowiek głębiej oddycha, co wpływa na lepsze dotlenienie mózgu i całego organizmu. Wentylowane są te partie płuc, które przy normalnym oddychaniu zazwyczaj są mniej aktywne. Organizm pozbywa się także nadmiaru adrenaliny (hormonu walki), co daje efekt odstresowania i relaksu.
Prócz tego pojawiają się zmiany fizjologiczne, które są nieobecne podczas zwykłego wysiłku fizycznego. Przede wszystkim mózg wydziela endorfiny – hormony szczęścia. Są to związki chemiczne poprawiające samopoczucie, redukujące siłę odczuwanego bólu i cierpienia oraz podnoszące nastrój. Gdy mózg wydziela endorfiny, człowiek czuje się szczęśliwy i zadowolony.
Moi drodzy czas więc, zacząć lekcje. Dziś potrzebujemy:
- duuuużo uśmiechu
- podręcznika
- ćwiczenia do polskiego
- linijki
Zaczynamy od powtórzenia wczorajszych informacji o przymiotniku.
1. Otwórzcie nasze ćwiczenia do polskiego na str.28 i spójrzcie na zadanie 1.
Napisz trzy zdania o swoim koledze lub koleżance korzystając z przymiotników zamieszczonych w ramce.
2. Teraz popatrz na ćwiczenie 1 str.30. Tutaj mamy podane przymiotniki, a dopisujemy rzeczowniki. Spróbujcie samodzielnie, a potem możecie popatrzeć na moje odpowiedzi.
słony- cukier słodki- szpinak
kwaśny- kot gorzki- cukier
cichy- huragan głośny- szept
czerwony- deszcz niebieski- słoń
Taka śmieszna rozgrzewka, na pewno wam się spodobała i wywołała uśmiech na waszych buziach.
3. Otwórzcie podręczniki na str.37 (tak, wiem ominęliśmy str36 :) ) Przeczytajcie na głos czytankę.
4. Zastanówcie się teraz:
- W jaki sposób Janek pomógł dzieciom dojść do porozumienia?
- Jak wyglądał Doktor Smiecholog? Znajdź odpowiedni fragment w tekście.
- Czy śmiech może leczyć?
Moje ostatnie pytanie nie jest przypadkowe. Jak wiecie sytuacja w naszym kraju jest trudna. Wiele osób choruje, a naszymi prawdziwymi bohaterami stali się lekarze,ratownicy, pielęgniarki. Zazwyczaj, to oni uśmiechają się do chorych, podtrzymują na duchu, żartują żeby poprawić humor. Dziś nasza kolej żeby pokazać jak bardzo ich wspieramy. Pamiętacie, jak mówiłam wam na lekcjach, że wy sami możecie zmieniać świat? Oto, propozycja jak to zrobić.
Świetlica Szkoły Podstawowej nr 6 w Sochaczewie
KARTKA DLA MEDYKA!!!
Mamy ogromną prośbę do Państwa.
Proponujemy naszym uczniom w dniach od poniedziałku do środy wspólną edukacyjną akcję, która polega na narysowaniu, namalowaniu czy stworzeniu kartki/rysunku z życzeniami i podziękowaniami dla medyka. Niech to będzie nasze podziękowanie za ich trudną pracę i znak, że doceniamy i jesteśmy im wdzięczni. Prosimy uczniów i rodziców o przesłanie tych kart nawet drogą elektroniczną na adres kartkadlamedyka.Sp6@gmail.com lub do swoich wychowawców, opublikujemy je na stronie szkoły, świetlicy prześlemy do szpitali, ośrodków zdrowia. Publikujcie Państwo te kartki na swoich tablicach, blogach i wszędzie gdzie się da.
Proponujemy naszym uczniom w dniach od poniedziałku do środy wspólną edukacyjną akcję, która polega na narysowaniu, namalowaniu czy stworzeniu kartki/rysunku z życzeniami i podziękowaniami dla medyka. Niech to będzie nasze podziękowanie za ich trudną pracę i znak, że doceniamy i jesteśmy im wdzięczni. Prosimy uczniów i rodziców o przesłanie tych kart nawet drogą elektroniczną na adres kartkadlamedyka.Sp6@gmail.com lub do swoich wychowawców, opublikujemy je na stronie szkoły, świetlicy prześlemy do szpitali, ośrodków zdrowia. Publikujcie Państwo te kartki na swoich tablicach, blogach i wszędzie gdzie się da.
Może dzięki Waszym kartkom, jakiś zmęczony lekarz albo pielęgniarka uśmiechną się choć na chwilę.
Bardzo ładnie pracujecie. Czas na drugie śniadanie i chwilę odpoczynku. Widzimy się za 15 minut
Moi drodzy przeniesiemy się teraz do małej wioski, w której mieszkają Lasse, Bosse, Lisa, Anna, Britta i Olle. Czyli do Bullerbyn!
1. Otwórzcie podręczniki na str.38-39. Zaraz przekonacie się, że mali bohaterowie książki Astrid Lindgren doskonale znają Prima Aprilis :)
Możecie przeczytać czytankę, albo obejrzeć fragment filmu.
Zeby to zrobić, musicie włączyć film i ustawić czas odtwarzania na 40:25 (jest to konieczne, ponieważ jest to cały film i trwa ponad godzinę).
Wiecie już co oznacza Prima Aprilis? To po łacinie pierwszy kwietnia. Pamiętajcie żarty, które komuś zrobicie nie mogą przynosić smutku, łez ani wstydu tej osobie. Dziś często w radiu, telewizji lub gazetach też możecie trafić na żartobliwe i nieprawdziwe informacje.
2. Zastanówcie się teraz jak mogła skończyć się przygoda dzieci z Bullerbyn?
W książce oraz waszym podręczniku pani zapowiedziała dzieciom jeszcze jedną lekcje. Jak mogła te lekcja wyglądać?
Aby dowiedzieć się tego wystarczy, że zrobisz zadanie 5/39 w naszych podręcznikach.
3.Otwórzcie nasze ćwiczenia do polskiego. Zad 1 str.31. Przeczytaj tekst. Przepisz go starannie i uważnie żeby nie popełnić błędów ortograficznych. Zmieć również jego treść, aby była prawdziwa.
Mały chłopiec wybrał się do lasu pełnego drzew. Zbierał tam jagody z krzaczków i pił wodę prosto ze strumyka. Widział borowiki rosnące na mchu. Na zielonej polanie zobaczył stado sarenek. W drodze powrotnej potknął się o kamień.
Brawo! Krótka przerwa na łyk wody. Widzimy się za 5 minut
2. Aby dowiedzieć się, który ze statków pokonał krótszą drogę musimy wskazać ODCINEK.
Ile odcinków miała ta droga?
5
Który odcinek drogi jest najkrótszy?
fioletowy
Który odcinek jest najdłuższy?
zielony
5. Przeczytaj treść zadania 2/108 Odpowiedz samodzielnie na pytania, a potem porównaj z odpowiedzią pod zdjęciem.
Celina narysowała odcinek -EF
Jola narysowała odcinek - IJ
To wszystko na dziś :) Zachęcam Was do wzięcia udziału w akcji KARTKA DLA MEDYKA
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz