środa, 22 kwietnia 2020

23.04.2020 Temat: Z wizytą w muzeum. Wyprawki Ortograffki

Muzeum Żydów Polskich
Muzeum Geologiczne

                                                     Muzeum Narodowe w Warszawie

Moi mili witam was i zapraszam na kolejną małą wycieczkę, tym razem do muzeum.
Będą nam potrzebne:
- podręcznik
- ćwiczenie do polskiego
- stoper w zegarku lub telefonie
- kartka z zeszytu lub a4
- ćwiczenie do matematyki

Ruszamy.

1. Otwórzcie podręczniki na str.68 i przeczytajcie wiersz Danuty Wawiłow "Na wystawie"

ZASTANÓWCIE SIĘ:
- Co przedstawiały obrazy w muzeum?
- Jak należy zachowywać się w muzeum?
                                                                              
                                                 Przebywając na miejscu, nie możemy:  
dotykać eksponatów;

fotografować lub filmować ich bez zezwolenia

biegać lub ślizgać się po posadzkach;

zmieniać dowolnie kierunek zwiedzania;

zakłócać spokój innym;

jeść, pić 

wprowadzać zwierząt;

głośno się wypowiadać.

                                                                                               
                                                                                                 Wolno nam:
zadawać pytania przewodnikowi związane z daną ekspozycją;

spytać o możliwość zrobienia zdjęcia pamiątkowego


- Jakie znacie muzea? 


Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie

 Muzeum Powstania Warszawskiego w Warszawie


Muzeum Ziemi Sochaczewskiej i Pola Bitwy nad Bzurą



2. Otwórzcie nasze ćwiczenia do polskiego na str. 51, zrobimy zadanie 1

3. Powtórzymy i utrwalimy sobie teraz zasady zachowania w muzeum. Wykonajcie zadanie 2 str51 w ćwiczeniach. Zaznaczcie kółkiem tylko te litery, które znajdują się przy zdaniach mówiących o tym, jak należy się właściwie zachować w muzeum.

BRAWO!!!!
4. Otwórzcie nasze podręczniki na str 69. Nasze Ortograffki przygotowały dla nas kilka zadań.
W domu Ó jest wiele obrazów. - Przeczytajcie wyrazy, które są na nich. - Wybierzcie dowolne trzy wyrazy, zapiszcie je z pamięci palcem w powietrzu, a potem    na biurku. - Spróbujcie zapamiętać wszystkie wyrazy z Domu Ó i na czas zapisać ich jak    
   najwięcej na kartce. Zabawę możecie powtórzyć kilka razy, aby uzyskać jak najlepszy czas i zapamiętać jak najwięcej wyrazów. Potrzebny wam będzie stoper.

5. Rozwiążemy teraz zagadki z zadania 2.Jaki kolor? Słonecznik i słońce łączy pewna więź. Jakim kolorem rysujesz je, czy wiesz?ŻÓŁTYMCo to za ptak? Co roku w jesiennej porze wybiera się za morze. Jednak słowo daję na zimę pozostaje.SÓJKAKto to jest? Pracuje głęboko pod ziemią, tam gdzie czarne skarby drzemią.GÓRNIKCo to jest? Po jeziorze płynie. Dopisz jej literkę ,,k" na początku a zamkniesz nią skrzynię.KŁÓDKA
6.Otwórzcie nasze ćwiczenia.
Zad 1 str 52. Połączcie obrazek z nazwą. Są to wyrazy z ó niewymiennym, których pisownie musimy zapamiętać. 

7. Przechodzimy do zad 2

stół, bo stołypotwór, co potworynóżki, bo nogi
8. Ostatnie zadanie przed przerwą. Uzupełnijcie zdania wyrazami na obrazkach. Pamiętajcie, że pierwszy musi być napisany wielką literą, ponieważ to początek zdania.


ROZWIĄZANIE:Miód, nóż, stół, wóz, łódka to wyrazy z ó wymiennymRóża, wiewiórka, ogórek, ołówek, góra to wyrazy z ó niewymiennym.

Czas na przerwę, widzimy się za 15 minut.


Ruszamy dalej :)Zeby sobie utrwalić zasady pisowni z ó wymiennym i niewymiennym wykonamy jeszcze trzy ćwiczenia. Przy okazji sprawdzimy czy pamiętacie na jakie pytania odpowiadają części mowy.
Zad 1 str 53 - ćwiczenia do polskiegoZapiszcie wyrazy w odpowiedniej liniaturze, a następnie porównajcie z odpowiedzią pod zdjęciem.

ROZWIĄZANIE:rzeczownik KTO? CO?-  król, dziecko, góraczasownik CO ROBI?-  idzie, rządzi, czarujeprzymiotnik JAKI? JAKA? JAKIE?- wolny, piękna, radosne

Zad 2 str 53 Napiszcie wyrazy należące do podanych rodzin wyrazów.

ROZWIĄZANIE:wróżka- np.: wróży, wróżbitapodróż- np.: podróżowanie, podróżnik
Zad 3 str 53 Odczytajcie zdania opisujące wyrazy, które znajdują się na etykietach, a następnie      
                     połączcie.



Czas na matematykę Otwórzcie ćwiczenia na stronie 39

Zad 1 str 39 Moi drodzy uzupełnijcie tabelki odpowiednimi liczbami

Zad 2 str 39 Połączcie działania robiąc z nich węża. Zasada jest jedna, wynik następnego działania musi być o 2 większy od poprzedniego.

Zad 3 str 39 Przeczytajcie ile jest kwiatów każdego rodzaju.                       Oś na dole to nazwy kwiatów, oś pionowa wskazuje ile ich jest.

tulipan- 5słonecznik-10margerytka-15goździk-20irys-25róża-30
                                                      Przechodzimy na stronę 40
Zad.2 str 40 Pokolorujcie liczby na płatkach, które dzielą się przez liczbę zapisaną na środku gwiazdki.

Zad 3 str 40  Dokończ zdania:


BRAWO, to wszystko na dziś. Pięknie pracowaliście. ,,Widzimy" się jutro.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz