Potrzebujemy:
- podręcznika
- ćwiczenia do polskiego
- zeszytu do polskiego
- ćwiczenia do matematyki
- wyobraźni i uśmiechu
- przyjrzyjcie się ilustracjom książek ze str.54 Odczytajcie tytuły bajek. Zwróćcie uwagę w jaki sposób są zapisane. PIERWSZY WYRAZ W TYTUŁACH KSIĄŻEK ZAPISUJEMY WIELKĄ LITERĄ. CZASEM TAKŻE INNE WYRAZY W TYTULE NALEŻY TAK ZAPISAĆ. TYTUŁ UMIESZCZAMY W CUDZYSŁOWIE ,, ...."
3. W ćwiczeniu drugim dopisz brakujące przymiotniki w tytułach baśni Andersena.
ROZWIĄZANIE:
,,Dzielny, ołowiany żołnierz", ,,Brzydkie kaczątko", ,,Dzikie łabędzie", ,,Mała syrenka", ,,Nowe szaty cesarza"
4. Wróćmy do naszych podręczników na str.55. Przyjrzyj się znaczkom z ilustracjami do bajek Andersena. Zgadnij jakie to bajki?
ROZWIĄZANIE:
,,Dzielny, ołowiany żołnierz", ,,Królowa śniegu", ,,Słowik"
5. Na stronie 55 w podręczniku Bratek zapisał dla nas cechy baśni. Otwórz teraz zeszyt do polskiego, zapiszemy je w punktach.
Lekcja
Temat: Baśnie Andersena. Brzydkie kaczątko.
Cechy baśni:
1.Dobrzy i źli bohaterowie
2.Niezwykłe postacie: elfy, czarownice, wróżki
3.Zwierzęta mówiące ludzkim głosem
4.Przedmioty o czarodziejskich właściwościach
5.Morał na końcu baśni
6.Otwórzcie teraz podręczniki na stronie 56-59 i przeczytajcie "Brzydkie kaczątko" Hansa Christiana Andersena.
Czas na odpoczynek. Widzimy się za 15 minut. Smacznego :)
1.Czas sprawdzić, co zapamiętaliście z przeczytanej bajki. Oczywiście jeśli nie znacie odpowiedzi na pytania szukamy ich w tekście :)
- Gdzie wykluło się brzydkie kaczątko?
- Dlaczego postanowiło uciec z podwórka?
- Jakie przygody spotkały kaczątko podczas jego wędrówki?
- Kim naprawdę było brzydkie kaczątko?
- Dlaczego brzydkie kaczątko nie mogło znaleźć przyjaciół?
- Co czuło brzydkie kaczątko?
- Czy dzieci też się czasami tak czują?
- Co wtedy należy zrobić?
- Pod liśćmi łopianu
-Ponieważ wszyscy byli dla niego bardzo niemili
-Spotkało dzikie kaczki, starą kobietę z kotem i kwoką, przymarzło do tafli wody, zostało odratowane przez dobrego wieśniaka, wiosną dołączyło do innych łabędzi
-Łabędziem
-Ponieważ wszyscy oceniali je po wyglądzie
-Było bardzo smutne, czuło się odrzucone
-Tak
- Należy powiedzieć o tym rodzicom, rodzeństwu lub dziadkom i pani w szkole
2. Otwórzcie teraz nasze ćwiczenia na str 45. Ponumerujcie wydarzenia zgodnie z fragmentem baśni ,,Brzydkie kaczątko|. Nie wykonujemy kropek.
3. W zadaniu trzecim połączcie małe zwierzę z jego dorosłą postacią.
CZAS NA MATEMATYKĘ
1.Otwórzcie ćwiczenia na str.30 Przeczytajcie treść zadania 1, zapiszcie działanie i odpowiedź.
ROZWIĄZANIE:
4x6=24
Odp.:Babcia przygotowała 24 kraszanki.
2. Wykonaj zadanie 2 str.30
ROZWIĄZANIE:
21:7=3, bo 3x7=21
Odp.: W jednej grupie były 3 osoby.
3.Pokoloruj w zadaniu 3 te kurczaki, których wynik mnożenia lu dzielenia jest większy od 8 i mniejszy od 20.
4.W zadaniu czwartym połącz koszyk z odpowiednim jajkiem. PAMIĘTAJ! NIE DZIELIMY PRZEZ ZERO. JEŚLI DZIELISZ PRZEZ 1, OTRZYMASZ WYNIK RÓWNY TEJ LICZBIE.
5. W zadaniu 1 na str.31 pomóż dojść króliczkowi do koszyka. Zapisz ile jajek udało ci się znaleźć po drodze.
6.Oblicz w zadaniu drugim na str.31 ile jajek będzie w 5 koszykach.
ROZWIĄZANIE:
4x5=20
Odp.: W 5 koszykach będzie 20 jajek.
- 28:4= 7
Odp.: 28 jajek możemy umieścić w 7 koszykach.
To wszystko na dziś. Widzimy się jutro.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz