Wiosna jak wiecie ma wiele "twarzy". Potrafi obdarować nas ciepłem w piękny słoneczny dzień, albo być szara i kapryśna.
"Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata" :)
Na dzisiejszej lekcji będziemy potrzebować:
- podręcznika
- zeszyt do polskiego
- kartki a4 i farb lub kredek
- ćwiczenia do matematyki
- linijki
- uśmiechu i porannej porcji witamin
ZACZYNAMY:)
1. Otwórzcie nasze podręczniki na stronie 40 i przeczytajcie wiersz Marii Trelikowskiej "Przedwiośnie"
2. A teraz odpowiedz ustnie na pytania:
- Jaki nastrój wywołał u ciebie ten wiersz? Czy przypomina ci bardziej pierwszy czy drugi obraz, który zamieściłam na początku bloga?
- Czy nastrój w wierszu się zmienia? Początek jest przygnębiający, a zakończenie weselsze i pełne nadziei na cieplejsze dni, czy odwrotnie?
- Jakie zmiany w przyrodzie przedstawia w wierszu autorka, co się zmienia?
- Co przedstawia obraz "Przedwiośnie w górach"? Czy jest to początek wiosny, po czym możemy to poznać?
- Jak wygląda wiosna na obrazie "Wiosna" Henryka Weyssenhoffa? Jest podobna do tej z pierwszego obrazu z podręcznika Jana Stanisławskiego?
4. Otwórz teraz zeszyt do polskiego. Napiszemy wspólnie jakie są pierwsze oznaki wiosny. Nie zamykaj podręcznika, obrazy nam pomogą.
5. Czas na ostatnie zadanie przed przerwą śniadaniową. Weź kartkę z bloku lub ksero, farby (jeśli nie masz, to nic!-weź kredki) wyobraź sobie, że jesteś artystą i namaluj/narysuj wiosenny pejzaż. Baw się dobrze i pamiętaj żeby po sobie posprzątać.
W wolnej chwili wyślij mi zdjęcie swojej pracy.
5. Czas na ostatnie zadanie przed przerwą śniadaniową. Weź kartkę z bloku lub ksero, farby (jeśli nie masz, to nic!-weź kredki) wyobraź sobie, że jesteś artystą i namaluj/narysuj wiosenny pejzaż. Baw się dobrze i pamiętaj żeby po sobie posprzątać.
W wolnej chwili wyślij mi zdjęcie swojej pracy.
Przechodzimy do matematyki. Naszykujcie linijki.
1. Otwórzcie ćwiczenie do matematyki na stronie 20. Narysujcie przy linijce, najkrótsze drogi, którymi owady dotrą do kwiatka. Zróbcie kropkę.
2.Zmierzcie odcinki w zadaniu drugim.
3. Obok odcinków dorysuj, takie aby razem miały 10cm. Pamiętaj!!!!! Odcinek musi być oznaczony dwoma punktami. Czyli musi mieć początek i koniec.
4. Zmierz poszczególne odcinki. Następnie dodaj ich długości.
Sprawdź czy się nie pomyliłam :)
2cm+3cm+4cm+6cm+5cm=20cm
5. Ostatnie zadanie na dziś.
- zmierz długości odcinków i zapisz w kratkach
- wpisz nazwy liczb do krzyżówki
- odczytaj hasło
- sprawdź czy masz takie same odpowiedzi w swojej krzyżówce:
pięć
czternaście
osiem
siedem
cztery
sześć
jeden
Pięknie pracowaliście, widzimy się jutro :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz