niedziela, 3 maja 2020

04.05.2020 Temat: Wiosenne prace na polu.

Witajcie !
W tym tygodniu porozmawiamy sobie o budzącej się do życia przyrodzie, oraz pracach jakie ludzie wykonują wraz z nastaniem wiosny na polach i w przydomowych ogródkach. Zaczynamy.

Potrzebujemy:
- podręcznika
- ćwiczenia od polskiego
- ćwiczenia od matematyki

Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od krótkiej wycieczki :)

Wiem, że niektóre z tych prac polowych są wam nie znane, dlatego otwieramy szybko książki, aby uzupełnić swoją wiedzę :)

1 Otwieramy podręcznik na stronie 84-85, przeczytajcie informacje, które przygotował dla nas Bratek.

ZASTANÓWCIE SIĘ:
- Jak żyją rośliny w parku narodowym, a jak na polu? Na czym polega różnica?

W parkach narodowych człowiek nie ingeruje w świat roślin. Rosną one dziko, tzn. że człowiek nie podcina gałązek krzewom, nie podsypuje roślin nawozami, nie sadzi ich..Mają one cieszyć oko i być domem dla zwierząt.  Zupełnie inaczej jest na polu. Tu, rolnicy decydują, o tym co będzie rosło i w jakim miejscu.
Z zasianych roślin produkuje się przede wszystkim żywność.


- Co uprawia się na polu?

Na przykład zboża: 
owies








jęczmień









żyto






pszenicę








proso








Sieje się również:
grykę









rzepak








słonecznik








kukurydzę







i różne warzywa: buraki, marchew, pietruszkę.
Sadzi się ziemniaki, selery czy kapustę.


- Jakie czynności wykonują rolnicy na polu wiosną i jakich maszyn używają?

- Traktor









Oranie za pomocą pługa








Nawożenie, rozrzutnikiem. 
To rozrzutnik do obornika, czyli słomy i np.:krowich odchodów. 
Tak, ten nawóz brzydko pachnie, ale jest naturalny.






To rozrzutnik do kupnego nawozu np.:w formie granulatu








                                                                   DLA CIEKAWYCH


Bronowanie, za pomocą bron









Siewnik do siania







Sadzarka






2.Otwórzcie nasze ćwiczenia do polskiego na str.62 Wykonamy zadanie 2
Uporządkujcie czynności wykonywane wiosną na polu.

ROZWIĄZANIE:
1-oranie
2-nawożenie
3-sianie
4-bronowanie
5-zwalczanie szkodników


3. Zrobimy teraz tabelkę w zadaniu 3. Zapiszcie w odpowiednich tabelkach nazwy chwastów
 i szkodników.

ROZWIĄZANIE:
Rośliny: mak,chaber, kąkol(kwiatek), skrzyp
Zwierzęta: mysz, bielinek kapustnik (motyl), mszyca(malutki robal), stonka ziemniaczana



Czas na krótką przerwę. Widzimy się za 15 minut


                                                        


                                                           Czas na matematykę

1.Otwórzcie nasze ćwiczenia na str.48
Przeczytajcie uważnie treść zadania.
Wykonujcie je powoli, krok po kroku.
Sprawdźcie swoje wyniki z rozwiązaniem poniżej:

ROZWIĄZANIE:
Kasia ma 8 lat. Sebastian ma 6 lat.
Ile lat ma tata?- 32+4=36
Ile lat miała mama, gdy urodziła się Kasia?- 32-8= 24
Ile lat miał tata, gdy urodził się Sebastian?- 36-6=30
3x5=15
Odp.: Mama przygotowała 15 kanapek.
9x2=18
9+18=27
Odp.: Chłopcy mają razem 27 resoraków.

BRAWO!


2. Przechodzimy na stronę 49


Zad 1/49 Obliczcie, ile Tymek zapłacił za książkę.

ROZWIĄZANIE:
4x5=20
Odp.: Tymek zapłacił za książkę 20zł.


Zad 2/49 Wykonajcie obliczenia z Bratkiem


Zad 3/49 Obliczcie, ile pęczków zrobi ogrodnik.

ROZWIĄZANIE:
30:6= 5
Odp.: Z 30 sztuk ogrodnik zrobi 5 pęczków.

30- 6= 24
Odp.: Zostaną 24 sztuki.

To już koniec na dziś. Bardzo ładnie pracowaliście!!!!

1 komentarz: