Witajcie :)
Dziś również porozmawiamy o wodzie. Wczoraj był to staw.
A czym jest rzeka? Skąd się bierze? Czy u źródła jest równie szeroka jak u swego ujścia? Co to ujście?
Po dzisiejszej lekcji będziecie potrafili odpowiedzieć na wszystkie te pytania.
Przygotujcie:
- podręcznik
- ćwiczenie do polskiego
- ćwiczenie do matematyki
Oto Film, który nagrał dla nas Kuba. Dziękujemy:)
1. Wyruszamy na wycieczkę z biegiem największej polskiej rzeki...WISŁY
Jeszcze film, na którym zobaczycie ujście Wisły do Bałtyku.
2. Otwórzcie podręczniki na str. 16-17
Przeczytajcie uważnie informacje od Bratka. Dzięki nim uzyskacie odpowiedzi na wiele pytań.
3. A jakie rzeki przepływają przez Sochaczew? Jeśli nie wiecie spójrzcie na mapę.
A oto 10 najdłuższych rzek w Polsce.
4. Otwórzcie ćwiczenia do polskiego na str.11. Wpiszcie odpowiednie liczby w kółka. Przeczytajcie bardzo uważnie informację od Bratka.
5. Teraz w zadaniu 1 na stronie 12 Uporządkujemy wiedzę, którą już mamy.
ROZWIĄZANIE:
Zbiorniki naturalne zostały stworzone przez przyrodę. Są to:
rzeki, jeziora, morza i oceany.
Zbiorniki sztuczne zostały stworzone przez człowieka. Są to:
stawy, zalewy, baseny i kanały.
6. Podzielcie teraz w zadaniu 2 na stronie 11 polskie zbiorniki wodne na wody płynące i stojące.
- Będzie wam potrzebna mapa.
ROZWIĄZANIE:
wody płynące: Odra, Wisła, Narew
wody stojące: jezioro Śniardwy, Zalew Szczeciński, Morskie Oko
7. W zadaniu 2 na stronie 12 zaznaczymy na niebiesko zbiorniki naturalne i na brązowo zbiorniki sztuczne- czyli stworzone przez człowieka.
ROZWIĄZANIE:
zbiorniki naturalne: Morze Bałtyckie, jezioro Śniardwy, Morskie Oko,
zbiorniki sztuczne: Zalew Zegrzyński, Zalew Soliński
8. Nim zrobimy sobie przerwę, przygotowałam dla was jeszcze dwa filmiki.
Pierwszy opowiada o życiu w jeziorze, a na drugim możecie zobaczyć Zalew Soliński i największą w Polsce tamę.
Czas na przerwę.
Czas na matematykę :)
Otwórzcie nasze ćwiczenia na stronie 62. Zrobimy zadanie 1
Zad. 1 /62 Obliczcie, która klasa przeczytała najwięcej książek.
ROZWIĄZANIE:
2a-32 książki - 2 miejsce
2b- 32+8=40 - 1 miejsce
2c- 40-12=28 - 3 miejsce
32+40+28= 100
Odp;: Dzieci z klas 2 przeczytały 100 książek.
Zad.1/7
Policzcie teraz z 2a magnesy. Zwróćcie uwagę w jaki sposób liczyły dziewczynki, a jak chłopcy.
ROZWIĄZANIE:
42+20= 62
62+7=69 Dziewczynki dodały najpierw liczbę dziesiątek, a później jedności.
42+7=49
49+20=69 Chłopcy dodali najpierw liczbę jedności, a później dziesiątek.
Zad.2/7 Obliczcie działania wybranym przez siebie sposobem.
ROZWIĄZANIE:
63+26= 63+20+6= 83+6=89
41+17= 41+10+7= 51+7=58
55+33= 55+30+3=85+3=88
24+12= 24+10+2=34+2=36
57+21=57+20+1=77+1=78
23+72=23+70+2=93+2=95
NIE OBEJRZAŁEM DO KOŃCA FILMU https://youtu.be/1tCctSr3Mnc DLATEGO ŻE NIE ZDĄRZE NA INFORMATYKĘ
OdpowiedzUsuń