poniedziałek, 18 maja 2020

19.05.2020 Temat: Bieg rzeki od źródeł do ujścia


Witajcie :)
Dziś również porozmawiamy o wodzie. Wczoraj był to staw. 
A czym jest rzeka? Skąd się bierze? Czy u źródła jest równie szeroka jak u swego ujścia? Co to ujście? 
Po dzisiejszej lekcji będziecie potrafili odpowiedzieć na wszystkie te pytania.

Przygotujcie:
- podręcznik
- ćwiczenie do polskiego
- ćwiczenie do matematyki

Oto Film, który nagrał dla nas Kuba. Dziękujemy:) 


1. Wyruszamy na wycieczkę z biegiem największej polskiej rzeki...WISŁY



Jeszcze film, na którym zobaczycie ujście Wisły do Bałtyku.


2. Otwórzcie podręczniki na str. 16-17 
Przeczytajcie uważnie informacje od Bratka. Dzięki nim uzyskacie odpowiedzi na wiele pytań.





3. A jakie rzeki przepływają przez Sochaczew? Jeśli nie wiecie spójrzcie na mapę.




Bzura
Utrata
Pisia


Pisia i Utrata wpadają do Bzury, a Bzura w Wyszogrodzie do Wisły.

A oto 10 najdłuższych rzek w Polsce.



4. Otwórzcie ćwiczenia do polskiego na str.11. Wpiszcie odpowiednie liczby w kółka. Przeczytajcie bardzo uważnie informację od Bratka.



5. Teraz w zadaniu 1 na stronie 12  Uporządkujemy wiedzę, którą już mamy.


ROZWIĄZANIE:
Zbiorniki naturalne zostały stworzone przez przyrodę. Są to:
rzeki, jeziora, morza i oceany.
Zbiorniki sztuczne zostały stworzone przez człowieka. Są to:
stawy, zalewy, baseny i kanały.

6. Podzielcie teraz w zadaniu 2 na stronie 11 polskie zbiorniki wodne na wody płynące i stojące.

  •  Będzie wam potrzebna mapa. 







ROZWIĄZANIE:
wody płynące: Odra, Wisła, Narew
wody stojące: jezioro Śniardwy,  Zalew Szczeciński, Morskie Oko


7.  W zadaniu 2 na stronie 12 zaznaczymy na niebiesko zbiorniki naturalne i na brązowo zbiorniki sztuczne- czyli stworzone przez człowieka.




ROZWIĄZANIE:
zbiorniki naturalne: Morze Bałtyckie, jezioro Śniardwy, Morskie Oko, 
zbiorniki sztuczne: Zalew Zegrzyński, Zalew Soliński

8. Nim zrobimy sobie przerwę, przygotowałam dla was jeszcze dwa filmiki.
Pierwszy opowiada o życiu w jeziorze, a na drugim możecie zobaczyć Zalew Soliński i największą w Polsce tamę. 








Czas na przerwę.




Czas na matematykę :)

Otwórzcie nasze ćwiczenia na stronie 62. Zrobimy zadanie 1

Zad. 1 /62 Obliczcie, która klasa przeczytała najwięcej książek.


ROZWIĄZANIE:
2a-32 książki  -  2 miejsce
2b- 32+8=40 -  1 miejsce
2c- 40-12=28 - 3 miejsce

32+40+28= 100
Odp;: Dzieci z klas 2 przeczytały 100 książek.

Zad.1/7
Policzcie teraz z 2a magnesy. Zwróćcie uwagę w jaki sposób liczyły dziewczynki, a jak chłopcy.


ROZWIĄZANIE:
42+20= 62
62+7=69  Dziewczynki dodały najpierw liczbę dziesiątek, a później jedności.

42+7=49
49+20=69 Chłopcy dodali najpierw liczbę jedności, a później dziesiątek.

Zad.2/7 Obliczcie działania wybranym przez siebie sposobem.


ROZWIĄZANIE:
63+26= 63+20+6= 83+6=89
41+17= 41+10+7= 51+7=58
55+33= 55+30+3=85+3=88
24+12= 24+10+2=34+2=36
57+21=57+20+1=77+1=78
23+72=23+70+2=93+2=95




1 komentarz:

  1. NIE OBEJRZAŁEM DO KOŃCA FILMU https://youtu.be/1tCctSr3Mnc DLATEGO ŻE NIE ZDĄRZE NA INFORMATYKĘ

    OdpowiedzUsuń