Witajcie, dziś porozmawiamy o uczuciach, które często odczuwamy.
Spróbujemy wspólnie znaleźć sposób jak radzi sobie ze smutkiem.
Zaczynamy.
Przygotujcie:
-podręcznik
-ćwiczenie do polskiego
-ćwiczenie do matematyki
1 Otwórzcie podręczniki na str. 26-27 I przeczytajcie na głos wiersz Doroty Gellner "Zły humorek".
Zastanówcie się:
- Jakie uczucia przeżywała bohaterka wiersza?
-Jak dziewczynka pozbyła się złości?
-Kiedy opanowuje cię złość?
2.Otwórzcie ćwiczenia do polskiego na str. 23 i w zadaniu 2 napiszcie, co robicie kiedy ogarnia was złość.
3. Na codzień doznajemy różnych uczuć. Obejrzyjcie dokładnie Domek Uczuć Bratka w podręczniku na str. 29
Zastanówcie się :
-Czy uczucia są potrzebne?
-Jaką rolę odgrywają uczucia w naszym życiu?
Uczucia informują nas o tym, co dzieje się z nami w danej chwili. Czasami alarmują i ostrzegają nas przed niebezpieczeństwem. Niekiedy uczucia zwracają nam uwagę, aby się lepiej o siebie zatroszczyć.
4.Otworzcie ćwiczenia na str. 21 Podzielimy uczucia na przyjemne i nieprzyjemne.
5.W zadaniu 2 pokolorujcie buzię odpowiadającą waszym uczuciom w danej sytuacji.
6.Sprobujcie teraz odgadnąc co czują postacie na obrazkach w zad1 str 22. Połączcie minę z odpowiednią nazwą uczucia.
7. Wśród uczuć w zadaniu 1 jest smutek. Znacie, to uczucie? Czy jest nam ono potrzebne?
Przeczytajcie wiersz Danuty Wawiłow pt. "Smutny wiersz" podręcznik str. 28
Zastanówcie się :
-Kto opowiada w wierszu o swoich uczuciach?
- Co zrobiła bohaterka wiersza kiedy opanował ją smutek?
- Czy smutek jest nam potrzebny?
Smutek pozwala nam odreagować trudną sytuację. Płacz bardzo często przynosi nam ulgę, pozwala poczuć, że wszystkie złe emocje odpływają.
8. W zadaniu 3 na str. 22 napiszcie wyrazy w odpowiedniej formie. Wiem, że często zdarza wam się marzyć. To, dobrze bo marzenia rozbudzają w nas pozytywne emocje.
ROZWIĄZANIE :
ja czuję, marzę
ty czujesz, marzysz
on, ona, ono czuje, marzy
my czujemy, marzymy
wy czujecie, marzycie
oni, one czują, marzą
Czas na nasz odpoczynek i drugie śniadanie
Jestem ciekawa jakie uczucia budzi w was ćwiczenie do matematyki :)
Otwórzcie je na str. 16
1. Policzcie, czy rodzicom starczy pieniędzy na urodziny Eli.
ROZWIĄZANIE :
tort i świeczki 48zl+12zl=60zl
czapeczki i balony 12zl+6zl=18zl
wszystkie zakupy 60zl+12zl=72zl
Odp.: Rodzicom wystarczy pieniędzy na zakupy.
2.Na podstawie opisu połączcie dzieci z ich zakupami.
ROZWIĄZANIE :
Franek-auto
Iga-sprężynka
Arek-samolot
Kamila-lalka
3.Obliczcie działania, a następnie wpiszcie w okienka odpowiedni znak.
Możecie nad działaniami zapisać wyniki.
ROZWIĄZANIE :
72<92 34=34
42<52 47<80
44=44 38>35
64<66<68
100=100>98
4.Obliczcie,czy rodzinie starczy na bilety, wypożyczenie obuwia i soki.
ROZWIĄZANIE :
15+15=30 10+10=20
4+4=8 4+4=8
3+3=6 3+3=6
30+8+6=44 20+8+6=34
44+34=78 100-78=22
Odp.: Rodzinie wystarczy pieniędzy na wspólne wyjście.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz