niedziela, 19 kwietnia 2020

20.04.2020 Temat: Spotkanie z Fryderykiem Chopinem.

Czy poznajecie tego Pana na zdjęciach? 
Mam nadzieję, że tak. Oto przed wami Fryderyk Chopin(Szopen) we własnej osobie. 
I, to właśnie o nim i jego twórczości dziś sobie "porozmawiamy" :) Gotowi?
Przygotujcie:

  • podręczniki
  • zeszyt od polskiego
  • ćwiczenie od polskiego
  • ćwiczenie od matematyki
Zaczynamy:)

Wysłuchajcie uważnie utworu, który dla was przygotowałam. Możecie zamknąć oczy..

 
Jest to Polonez B-dur nr 12, który skomponował Fryderyk Chopin


1.Otwórzcie podręczniki na stronie 62 i przeczytajcie wiersz Małgorzaty Barańskiej,
a przekonacie się, że Fryderyk skomponował wiele różnych utworów.

2. Odszukajcie w wierszu informacje na temat Chopina i jego muzyki.

ROZWIĄZANIE:
Skomponował piękne utwory.
Jego muzyka budzi zachwyt, wzrusza i rozwesela.
Jego utwory zna wielu ludzi.
Był kompozytorem i pianistą.

3. Wyszukajcie teraz w wierszu nazwy utworów, które komponował Fryderyk Chopin. Odczytajcie ich definicje zapisane obok. W tym również definicje preludium, nokturnu
i ballady.

4. Otwórzcie zeszyty do polskiego, zapiszemy krótką notatkę. Spróbujcie samodzielnie lub
z pomocą rodziców wypełnić brakujące miejsca w tekście.

                                                                    Lekcja
                                     Temat: Spotkanie z Fryderykiem Chopinem.

                                     Fryderyk Chopin (Szopen) był pianistą i kompozytorem.
                                     Komponował piękne utwory takie jak: mazurki, polonezy, 
                                     czy walce. Jego muzyka do dzisiaj budzi zachwyt, wzrusza 
                                      i rozwesela. Utwory tego artysty są znane ludziom na całym 
                                      świecie. Fryderyk Chopin urodził się w 1810 r w ........................ 
                                      Został ochrzczony w kościele w .......................
                                      Zmarł w roku 1849 w Paryżu. Jego serce zostało złożone 
                                     w Bazylice św.Krzyża w Warszawie.


kościół w Brochowie, miejsce chrztu Fryderyka Chopina

epitafium z wmurowaną urną z sercem Chopina w Bazylice św. Krzyża w Warszawie

grób Fryderyka Chopina na paryskim cmentarzu



5. Wyszukaj w wierszu znaki przestankowe, czyli: wykrzyknik, znak zapytania, przecinek, kropka, dwukropek, wielokropek. 
ZADANIE NA "SZÓSTKĘ" dla chętnych. Naucz się pięknie czytać ten wiersz, zwracając uwagę na wszystkie te znaki, nagraj filmik i wyślij mi na mesengera lub pocztę :)

6.Przeczytajcie teraz tekst ze str.63 w podręczniku
ZASTANÓW SIĘ:
- Co już wiesz o życiu i twórczości Fryderyka Chopina?
- W jaki sposób rozwijał on swoje talenty?
- Skąd czerpał pomysły do swoich utworów?
- Dlaczego warto znać dorobek tego artysty?
- Jak nazywa się konkurs poświęcony twórczości Chopina?

7. Otwórzcie teraz ćwiczenia na str.47. Rozwiążemy krzyżówkę!

ROZWIĄZANIE:
walc
scherzo
barkarola
polonez
etiuda
tarantela

marsz
mazurek
nokturn
pieśń
preludium
rondo

PAMIĘTAJCIE! Zarówno Chopin jak i Szopen są poprawnymi formami nazwiska kompozytora. 
Ojciec Fryderyka, Nicolas Chopin był francuzem. Szopen to spolszczona forma jego nazwiska. 


8. A teraz przypomnimy sobie zasady pisowni z rz. Przeprowadźcie mysz drogą, na której są wyrazy z rz po spółgłoskach.



Czas na przerwę! Widzimy się za 15 minut.









                                                          CZAS NA MATEMATYKĘ 

1.Otwórzcie ćwiczenia na str.34

Rozwiążemy zad.1


ROZWIĄZANIE:
40kg:2=20kg
40kg+20kg=60kg
Odp.: Razem skrzynki ważą 60kg.



2. Uzupełnij działania odpowiednimi liczbami:


ROZWIĄZANIE:
8x 0= 0
14: 1=14
0x1=0
1x20=20
10:2=5
9x1=9

3. Wypełnijcie piramidki



ROZWIĄZANIE:

      93                   61
   53  40             30  31
20  33   7        22   8   23


4. Policzcie teraz, ile punktów zdobyły dzieci.


ROZWIĄZANIE:
38+5=43
38+7= 47


5. Robimy teraz zadanie 1 ze strony 35

MOŻLIWE ROZWIĄZANIE:
42+6+3=51      5 dz  1 j
71+7+7= 85     8 dz  5 j
28+5+3=36      3dz   6 j


6. Ułóżcie treść zadania.


7. Dopasujcie skróty do podanych nazw.


BRAWO! Bardzo ładnie dziś pracowaliście. Widzimy się jutro:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

25.06.2020 Temat: Wakacje!

KOCHANI! JESTEM Z WAS BARDZO DUMNA! BYLIŚCIE BARDZO DZIELNI PRZEZ CAŁY OKRES NAUKI ZDALNEJ. TO OSTATNI BLOG PRZED WAKACJAMI. ...