Mam nadzieję, że tak. Oto przed wami Fryderyk Chopin(Szopen) we własnej osobie.
I, to właśnie o nim i jego twórczości dziś sobie "porozmawiamy" :) Gotowi?
Przygotujcie:
- podręczniki
- zeszyt od polskiego
- ćwiczenie od polskiego
- ćwiczenie od matematyki
Zaczynamy:)
Wysłuchajcie uważnie utworu, który dla was przygotowałam. Możecie zamknąć oczy..
Jest to Polonez B-dur nr 12, który skomponował Fryderyk Chopin
1.Otwórzcie podręczniki na stronie 62 i przeczytajcie wiersz Małgorzaty Barańskiej,
a przekonacie się, że Fryderyk skomponował wiele różnych utworów.
a przekonacie się, że Fryderyk skomponował wiele różnych utworów.
2. Odszukajcie w wierszu informacje na temat Chopina i jego muzyki.
ROZWIĄZANIE:
Skomponował piękne utwory.
Jego muzyka budzi zachwyt, wzrusza i rozwesela.
Jego utwory zna wielu ludzi.
Był kompozytorem i pianistą.
3. Wyszukajcie teraz w wierszu nazwy utworów, które komponował Fryderyk Chopin. Odczytajcie ich definicje zapisane obok. W tym również definicje preludium, nokturnu
i ballady.
i ballady.
4. Otwórzcie zeszyty do polskiego, zapiszemy krótką notatkę. Spróbujcie samodzielnie lub
z pomocą rodziców wypełnić brakujące miejsca w tekście.
z pomocą rodziców wypełnić brakujące miejsca w tekście.
Lekcja
Temat: Spotkanie z Fryderykiem Chopinem.
Fryderyk Chopin (Szopen) był pianistą i kompozytorem.
Komponował piękne utwory takie jak: mazurki, polonezy,
czy walce. Jego muzyka do dzisiaj budzi zachwyt, wzrusza
i rozwesela. Utwory tego artysty są znane ludziom na całym
świecie. Fryderyk Chopin urodził się w 1810 r w ........................
Został ochrzczony w kościele w .......................
Zmarł w roku 1849 w Paryżu. Jego serce zostało złożone
w Bazylice św.Krzyża w Warszawie.
epitafium z wmurowaną urną z sercem Chopina w Bazylice św. Krzyża w Warszawie
5. Wyszukaj w wierszu znaki przestankowe, czyli: wykrzyknik, znak zapytania, przecinek, kropka, dwukropek, wielokropek.
ZADANIE NA "SZÓSTKĘ" dla chętnych. Naucz się pięknie czytać ten wiersz, zwracając uwagę na wszystkie te znaki, nagraj filmik i wyślij mi na mesengera lub pocztę :)
6.Przeczytajcie teraz tekst ze str.63 w podręczniku
ZASTANÓW SIĘ:
- Co już wiesz o życiu i twórczości Fryderyka Chopina?
- W jaki sposób rozwijał on swoje talenty?
- Skąd czerpał pomysły do swoich utworów?
- Dlaczego warto znać dorobek tego artysty?
- Jak nazywa się konkurs poświęcony twórczości Chopina?
7. Otwórzcie teraz ćwiczenia na str.47. Rozwiążemy krzyżówkę!
ROZWIĄZANIE:
walc
scherzo
barkarola
polonez
etiuda
tarantela
marsz
mazurek
nokturn
pieśń
preludium
rondo
PAMIĘTAJCIE! Zarówno Chopin jak i Szopen są poprawnymi formami nazwiska kompozytora.
Ojciec Fryderyka, Nicolas Chopin był francuzem. Szopen to spolszczona forma jego nazwiska.
8. A teraz przypomnimy sobie zasady pisowni z rz. Przeprowadźcie mysz drogą, na której są wyrazy z rz po spółgłoskach.
Czas na przerwę! Widzimy się za 15 minut.
CZAS NA MATEMATYKĘ
1.Otwórzcie ćwiczenia na str.34
Rozwiążemy zad.1
ROZWIĄZANIE:
40kg:2=20kg
40kg+20kg=60kg
Odp.: Razem skrzynki ważą 60kg.
2. Uzupełnij działania odpowiednimi liczbami:
ROZWIĄZANIE:
8x 0= 0
14: 1=14
0x1=0
1x20=20
10:2=5
9x1=9
3. Wypełnijcie piramidki
ROZWIĄZANIE:
93 61
53 40 30 31
20 33 7 22 8 23
4. Policzcie teraz, ile punktów zdobyły dzieci.
ROZWIĄZANIE:
38+5=43
38+7= 47
5. Robimy teraz zadanie 1 ze strony 35
MOŻLIWE ROZWIĄZANIE:
42+6+3=51 5 dz 1 j
71+7+7= 85 8 dz 5 j
28+5+3=36 3dz 6 j
6. Ułóżcie treść zadania.
7. Dopasujcie skróty do podanych nazw.
BRAWO! Bardzo ładnie dziś pracowaliście. Widzimy się jutro:)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz