poniedziałek, 20 kwietnia 2020

21.04.2020 Temat:Barwy ciepłe i zimne. Plecak pełen sztuki.

Witajcie :)
Na dzisiejszej lekcji będziemy potrzebować:
- ćwiczenia do matematyki
- podręcznika
- ćwiczenia do polskiego
- kartki A4 i farb :)


Dziś zaczynamy od "królowej nauk", czyli matematyki.

Otwórzcie ćwiczenia na stronie 36 


1. Obliczcie w zadaniu1, ile zł kosztuje jeden kwiatek każdego rodzaju? Zwróćcie uwagę na cenę kwiatów i ich ilość.

ROZWIĄZANI E:
12zł:3= 4zł
24zł:4=6zł
14zł:7=2zł
15zł:3=5zł
  •  6zł>5zł>4zł>2zł

2.  Policz, ile godzin w tygodniu ogrodnik sadził kwiaty. Wiesz, że tydzień ma 7 dni, a ogrodnik codziennie poświęcał sadzeniu 4 godziny.

ROZWIĄZANIE:
7x4=28
Odp.: Ogrodnik tygodniowo na sadzenie kwiatków poświęcał 28 godzin.


3. Policzcie, ile tata wydał na zakupy w sklepie ogrodniczym. Wykonujcie obliczenia zgodnie
z kolejnością wiadomości w tekście.

 
ROZWIĄZANIE:
15złx2=30zł- rękawice
30zł-5zł=25zł- konewka
15zł+5zł= 20zł- szpadel


Przechodzimy na stronę 37

4. Nie bójcie się, to zadanie tylko wygląda na trudne. Przeczytajcie po kolei pytania
i wykonajcie obliczenia, a przekonacie się, że "strach ma tylko wielkie oczy". :)


 
ROZWIĄZANIE:
5x5=25
Odp.: Na półkach ustawiono 25 konewek.

 24:6=4
Odp.: W każdym pojemniku były 4 sekatory.

25-10=15
24-4=20
15+20=35
Odp.: W sklepie zostało razem 35 konewek i sekatorów.

5. Czas policzyć, ile skrzynek potrzebuje sprzedawca, aby ułożyć po 6 warzyw w każdej.

ROZWIĄZANIE:
18:6= 3
Odp.: Sprzedawca trzech skrzynek.



Moi mili czas na przerwę! Widzimy się za 15 minut :)





Mam nadzieję, że odpoczęliście i możemy ruszać do krainy sztuki.
Dziś powrócimy do tematu malarstwa, ale nie tylko będziemy podziwiać piękne obrazy. Nauczymy się również rozróżniać barwy ciepłe i zimne.

Dla przypomnienia! 
Mamy trzy kolory podstawowe, których zmieszanie spowoduje powstanie kolejnych barw- pochodnych

 


1.Otwórzcie nasze ćwiczenia na stronie 48 i spróbujcie kredkami, lub farbami na kartce wykonać malarskie zadanie.
2.Sami widzicie, że jeśli farby nam brakuje możemy sami ją stworzyć.  Aby wykonać kropkę do tego ćwiczenia otwórzcie nasze podręczniki na stronie 64 i przeczytajcie informacje, które przygotował dla nas Bratek.
  Oto kilka obrazów z cyklu ,,Chopinowi Duda-Gracz"




Przeczytajcie teraz informacje o barwach zimnych

ZASTANÓWCIE SIĘ:
-Jak działają na nas kolory ciepłe, a jak zimne?
-Które kolory kojarzą ci się z ciepłem, czyli ogniem i słońcem, a które z zimnem, czyli wodą
i lodem?


Przyjrzyjcie się teraz jak kolory ułożone są na kole barw.
Z czym kojarzy wam się to koło?

Jak zostały ułożone kolory w kole barw? Czy zimne i ciepłe kolory zostały na nim pomieszane?



3.Otwórzcie nasze ćwiczenia. Na podstawie przeczytanych wiadomości napiszcie jakich barw użył artysta do wykonania obrazów-ciepłych czy zimnych.

4. Przygotujcie farby i kartkę (jeśli nie macie farb, mogą być kredki albo flamastry). Podzielcie kartkę na dwie równe części. Możecie narysować linie, ale przy linijce :) po lewej stronie namalujcie obraz kolorami ciepłymi, po prawej kolorami zimnymi. Malujcie do muzyki Chopina, którą dla was przygotowałam.



Bardzo proszę wyślijcie mi zdjęcia swoich dzieł sztuki


Czas na małą przerwę moi mali artyści :) Widzimy się za 10minut. Nie zapomnijcie posprzątać po malowaniu!

Nie kończymy jeszcze naszej dzisiejszej podróży przez krainę sztuki :) Mam nadzieję, że macie jeszcze siłę aby wybrać się ze mną na małą wycieczkę? 
Moi drodzy zapraszam was do....Wrocławia :)
Gotowi? Ruszamy!



Mam nadzieję, ze spodobała wam się nasza mała wycieczka. To nie przypadek, że wybraliśmy się akurat do Wrocławia. 
To piękne miasto w 2016 roku otrzymało tytuł Europejskiej Stolicy Kultury i kryje przed turystami wiele ciekawych miejsc. 
Myślę, że to bardzo przypadnie wam do gustu.
Zapraszam was na zwiedzanie Oceanarium Afrykarium we wrocławskim Zoo

 
1. Otwórzcie nasze podręczniki na stronie 66 i 67, przeczytajcie tekst "Plecak pełen sztuki"
ZASTANÓWCIE SIĘ:
- Jakie miasto zwiedzali Janek i Amelka?
-Kogo tropiły dzieci?
-Co podczas wycieczki widzieli Janek i Amelka?
- Która ciekawostka o Wrocławiu przedstawiona przez Janka zainteresowała cię najbardziej?
- Co przywiózł Janek dzieciom z klasy?
- Jak myślicie, dlaczego czytanka nosi tytuł "Plecak pełen sztuki"?

2. Janek i Amelka oglądali Panoramę Racławicką. Obraz ten przedstawia Bitwę pod Racławicami i jest o tyle niezwykłym obrazem, że znajduje się w rotundzie. Czyli budynku, który jest okrągły. Zobaczcie sami.

3. Otwórzcie teraz nasze ćwiczenia na stronie 49. Przeczytamy teraz informacje, które przygotował dla was Bratek.
ZASTANÓWCIE SIĘ:
- Gdzie uczą się młodzi artyści?
- Gdzie artyści prezentują swoje dzieła?
- W jakim miejscu umieszczane są dzieła wybitnych artystów?
- W jakim miejscu znajdują się dzieci na ilustracji?

MUZEUM- to miejsce przechowywania dzieł wybitnych artystów.


4. Połączcie obrazki z nazwami muzeów w zadaniu 3 na str.50



muzeum sztuki- pomieszczenie lub zbiór pomieszczeń przeznaczony do prezentacji dzieł sztuki posiadających wartość artystyczną.
muzeum archeologiczne-  prezentuje eksponaty mające wartość głównie historyczną. Dzięki nim wiemy np.:jak żyło się dawniej.


5.To ostatnie zadanie na dziś. Spróbujemy razem wykonać opis rzeźby.


MOŻLIWE ODPOWIEDZI:
Rzeźba przedstawia psa.
Wykonana jest z drewna.
W różnych odcieniach brązu.
Pies jest w pozycji oczekującej na np;wydanie polecenia.
Stoi.
Myślę, że spodobałaby się wielbicielom buldogów.


To już koniec na dziś, czekam na wasze dzieła :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz