Witajcie, obejrzyjcie bajkę,a dowiecie się o czym będziemy dziś rozmawiać :)
Na dzisiejszej lekcji będziemy potrzebować:
- podręcznika
- ćwiczenia do polskiego
- ćwiczenia do matematyki
Już wiecie, dziś porozmawiamy o RECYKLINGU.
Co, to jest recykling?
Recykling - to system czynności, zmierzający do odzyskania i ponownego wykorzystania śmieci, przy jak najmniejszym wkładzie energetycznym. Podstawą recyklingu jest właściwa selekcja odpadów, a następnie ich przetworzenie na nowe produkty i wykorzystanie w maksymalnym stopniu.
1. Otwórzcie podręczniki na str. 76-77 i przeczytajcie informacje przygotowane dla nas przez Bratka. A następnie obejrzyjcie filmy o tym jak powstaje smog i ja z nim walczyć.
ZASTANÓWCIE SIĘ:
- Dlaczego musimy segregować śmieci?
- W jaki sposób należy to robić?
- Co robi się ze śmieciami, aby nie były szkodliwe?
- Co to jest smog?
2.Otwórzcie ćwiczenia do polskiego na str.57
Zad 1/57- Skreślcie co drugą sylabę, aby dowiedzieć się w jaki sposób do ochrony środowiska mogą przyczyniać się dzieci. Następnie uzupełnijcie zdanie i podajcie własny przykład.
Dzieci mogą sortować śmieci, sadzić nowe drzewka i ..............by chronić środowisko.
Zad 2/57 Przeczytajcie zdania, podzielcie pionowymi kreskami na sylaby. Potem podkreślcie wyrazy jednosylabowe. Otoczcie pętelką ten z podkreślonych wyrazów, który jest sylabą składającą się tylko z litery oznaczającej samogłoskę.
Zad 3/57 Uzupełnijcie sylaby
Każda sylaba zawiera samogłoski i spółgłoski.
Przechodzimy na stronę 58
Zad 1/58 Dokończcie zdania:
Możliwe rozwiązanie:
Gdy gaszę światło, wychodząc z pokoju, oszczędzam prąd.
Gdy zakręcam kran, myjąc zęby, oszczędzam wodę.
Gdy wyrzucam śmieci do kosza i sprzątam po swoim psie, dbam o środowisko.
Gdy segreguje odpady, sprawiam, że można je częściowo przetworzyć.
Gdy używam płóciennej torby na zakupy, zmniejszam ilość odpadów.
Zad 2/58 Połączcie w pary pasujące do siebie wyrazy. Nie robimy kropki.
Zad 3/58 Przekształćcie zdania tak, aby mówiły, o tym jak powinniśmy dbać o środowisko.
Dla utrwalenia dzisiejszej lekcji obejrzyjcie bajkę pt" Pan Sprzatalski- Porządkowo"
Czas na przerwę! Smacznego :)
A teraz przyszedł czas na matematykę :) Otwórzcie ćwiczenia na stronie 42
Zad 1/42
Rozwiązanie:
24:4=6
27:3=9
Odp.: W jednym rzędzie rosło 6 aronii i 9 krzewów leszczyny.
Zad 2/42 Obliczcie działania i wpiszcie odpowiedni znak.
Przechodzimy na stronę 43
Zad 1/43 Obliczcie ile zostało róż.
Rozwiązanie:
7x3=21 - tyle róż było o 8 rano w kwiaciarni
3x3=9 - tyle kwiatów sprzedano
21-9= 12
Odp.: Zostało 12 róż, czyli 4 bukiety.
Zad 3/42 Obliczcie, ile ptaków usiadło na drzewach.
Rozwiązanie:
5x4=20
Odp.: Na drzewach siedzi 20 ptaków
To wszystko na dziś. Bardzo ładnie pracowaliście!!! Jestem z was DUMNA :)
krótko
OdpowiedzUsuńdzisiaj