Witajcie :) Mam dla Was propozycję..
1. Przygotujcie stoper, albo zegarek.
2. Włączcie go w chwili, gdy przeczytacie pierwsze polecenie. Lub zapiszcie godzinę na kartce.
3. Wykonajcie wszystkie zadania, ALE uważnie i sumiennie.
4. Zatrzymajcie stoper, lub zapiszcie godzinę zakończenia ostatniego zadania.
5. Wyślijcie do mnie, informację jak długo robiliście lekcje.
6. W poniedziałek napisze Wam imiona 5 osób, które poradziły sobie z zadaniami najsprawniej.
7. Proszę pamiętajcie! Nie chodzi mi o to, żebyście prace zrobili bardzo szybko, ale byle jak. Chcę żebyście się skupili i czytali uważnie polecenia.
POWODZENIA :)
Dziś zawitamy w ogródku bliźniaka RZ. Ortograffki zapisały dla nas to, co możemy w nim zobaczyć. Do dzieła :)
Potrzebujemy:
- podręcznika
- zeszyt do polskiego
- ćwiczenia do polskiego
- ćwiczenia do matematyki
Zależy mi, abyście dziś postarali się zapamiętać jak najwięcej wyrazów z rz niewymiennym :)
1. Otwieramy podręczniki na str 92. Obejrzyjcie dokładnie ogródek RZ. Co w nim rośnie?
2. Otwórzcie zeszyty do polskiego. Zapiszemy temat i wyrazy z ogródka.
Proszę, piszcie czytelnie i starannie.
Lekcja
Temat: Wyrazy z rz niewymiennym.
orzech, jarzyna, warzywa, perz, rzeżucha,
rzodkiewka, narzędzia, rzepa, porzeczki, rządek, korzeń
Ułóżcie i zapiszcie pytanie do jednego z wyrazów.
Np.: Co rośnie w ogródku Ortograffków?
3. Przechodzimy na stronę 93. Przeczytajcie jakie wyrazy zapisały Ortograffki na obrazku RZ.
4. W zadaniu drugim na str 93 mamy zabawne łamańce językowe. Przeczytajcie je, a w wolnej chwili popróbujcie się z rodzeństwem lub rodzicami, kto z was szybciej powie wybrany łamaniec :)
5. Otwórzcie teraz nasze ćwiczenia na str 68. Wykonamy ćwiczenie 1.
Otoczcie pętlami wyrazy, które są nazwami elementów obrazka. Następnie zapiszcie je w liniaturze.
6. Przeczytajcie uważnie polecenie do zad 1 na str 69. Wiem, że ominęliśmy jedno zadanie:)
Doprowadźcie barana do owieczki. Drogę wyznaczą wyrazy z rz niewymiennym.
Przypomnijmy sobie zasady pisowni z rz!
Przejdźmy do kropki. Zapiszcie pozostałe wyrazy w zielonej lub pomarańczowej liniaturze.
ROZWIĄZANIE:
rz wymienne na r rz po spółgłoskach
orzeł, bo orły krzesło, drzewo, wrzesień,
marzec, bo marcowy
morze, bo morski
ROZWIĄZANIE:
rz wymienne na r rz po spółgłoskach
orzeł, bo orły krzesło, drzewo, wrzesień,
marzec, bo marcowy
morze, bo morski
PRZERWA :) PRZERWA :) Wstrzymajcie stopery! Lub pilnujcie, aby wasza przerwa trwała dokładnie 15 minut. Na koniec odejmiecie je od godziny zakończenia lekcji.
CZAS NA MATEMATYKĘ
Włączcie stopery :)
Otwórzcie ćwiczenia na stronie 52.
Zad 1/52 Ponumerujcie płytki, po których skacze żaba :)
Pierwsza płytka ma nr 1. Ponumerujcie co trzecią.
Sprawdźcie z rozwiązaniem pod zdjęciem, czy prawidłowo zapisaliście numery na płytkach, a następnie uzupełnijcie resztę.
Wykonajcie również kropki.
ROZWIĄZANIE:
3,6,9,12,15,18,21,24,27,30
liczby podzielne przez 2 i 5: 10,20,30
liczby podzielne przez 4,3 i 6: 12 i 24
Zad 2/52 Rozszyfrujcie zagadkę Bratka. Jakich liczb brakuje?
ROZWIĄZANIE:
11, 14, 17, 20, 23, 26 - liczby wzrastają o 3
2,7,12,17,22,27- liczby wzrastają o 5
ZATRZYMAJCIE stopery, lub zapiszcie godzinę, którą wskazuje wasz zegar :)
To wszystko na dziś :)
Prześlijcie informacje, jak długo odrabialiście lekcje:)
Mam również nadzieję, że może w weekend ktoś z Was nagra gimnastykę i mi prześle.
NIE WSTYDŹCIE SIĘ!!!! Możecie się przebrać lub wystąpić w masce :) Może to być gimnastyka w piżamie :)
Miłego weekendu :)
nie każdy ma w domu trampolinę KAJTEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
OdpowiedzUsuńMasz rację jeremi
Usuń