niedziela, 10 maja 2020

11.05.2020 Temat: Życie pszczół.

Witajcie, oto 5 osób, które w piątek najszybciej odrobiły lekcje:
Igor, Lena, Maja, Adaś C., Ola W.

Gratuluję :) 

Naszykujcie teraz czystą kartkę. Podzielcie ją na kolejne dni tygodnia, tak jak poniżej.

poniedziałek  -  1 godz. 10min
wtorek
środa
czwartek
piątek

Przy każdym dniu tygodnia zapisz ile czasu zajęły Ci lekcje. Wyślijcie mi w piątek zdjęcia swoich tabelek. 
W kolejny poniedziałek wypisze imiona tych osób, którym odrabianie lekcji przez cały tydzień zajmowało półtorej godziny (1:30) i mniej. Powodzenia:) 

A teraz czas przejść do dzisiejszej lekcji. 
Potrzebny nam będzie:
- podręcznik
- ćwiczenie do polskiego
- ćwiczenie do matematyki 

Dziś porozmawiamy o pszczołach, ale..


..zaczynamy matematyką :)

1. Otwórzcie ćwiczenia na stronie 53




 Zad 1/53 Wypisz numery domów, które stoją przy ulicy Zielonej. 
Wszystkich domów jest 25, po lewej stronie zapisz numery nieparzyste, po prawej parzyste.



ROZWIĄZANIE:
lewa strona: 1,3,5,7,9,11,13,15,17,19,21,23,25
prawa strona: 2,4,6,8,10,12,14,16,18,20,22,24



Zad 2/53 Dokończcie rysunek Bratka według instrukcji.



Przechodzimy na stronę 54. Przypomnimy sobie zegar.


Zad 1/54 Zaznaczcie odpowiednie godziny na zegarach chłopców. Pamiętaj! Mała wskazówka pokazuje godzinę, długa minuty.


ROZWIĄZANIE:
Janek- 8:25
Adam- 8:15
Eryk- 8:10


Zad 2/54 Zapiszcie ile godzin upłynęło.


ROZWIĄZANIE:
6godz.
9godz.
12godz.
12godz.


Zad 4/54 Zapiszcie godziny cyframi.


ROZWIĄZANIE:
03:30
13.03
23:47


SUPER! Jeśli używacie stopera, zatrzymajcie go, czas na naszą przerwę :)





Mam nadzieję, że trochę odpoczęliście i możemy zaczynać.

1.Obejrzyjcie film


2. Otwórzcie podręczniki na stronie 94-95 i przeczytajcie informacje, które przygotował dla nas Bratek. Starajcie się zapamiętać jak najwięcej informacji.




ZASTANÓWCIE SIĘ:
Jeśli nie znacie odpowiedzi, przeczytajcie jeszcze raz tekst w podręczniku.
- Kto wchodzi w skład pszczelej rodziny?
- Jakie są role ich członków?
- Które pszczoły uczestniczą w produkcji miodu?
- W jaki sposób pszczoły przekazują sobie informację  o miejscach, gdzie można zebrać pokarm?
- W jaki sposób pszczoły przenoszą pyłek do ula?
- Gdzie pszczoły przechowują pokarm?
- Dlaczego uważamy pszczoły za pożyteczne owady?


3. A teraz przyjrzyjcie się dokładnie jak zbudowana jest pszczoła i jak wyglądają jej stadia rozwoju.




4. Otwórzcie ćwiczenie do polskiego na str 71. Połączcie ilustracje z odpowiednimi nazwami
i opisem.




5. Popatrzcie teraz na ćwiczenie 1 str 70. Przyjrzyjcie się sprzętowi pszczelarskiemu i połączcie zdjęcia z odpowiednim opisem.



podkurzacz












dłuto pasieczne












kombinezon










INNE NARZĘDZIA PSZCZELARSKIE:

miodarka- urządzenie do odwirowywania miodu z plastrów pszczelich










nóż i widelec do odsklepiania plastrów- czyli do oddzielania miodu od ramki











6.  Wiecie już, że pszczoły produkują dla nas miód. A czy wiecie, co to np.:propolis? Obejrzyjcie filmiki :)




                                               DLA CIEKAWYCH- Co to propolis?



To wszystko na dziś. Wyłączcie stopery :)
Jutro porozmawiamy o innych owadach...

 Kręcą się i pracują,
kopiec z igieł budują.
Dźwigam igły jak bele,
nie odpoczywam wcale.
Pełno nas w całym lesie,
każdy coś dźwiga, niesie.
Oto macie dowody
wspólnej pracy i zgody.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz