Witam Was dziś z niewymiennym Ż :)
Przygotujcie:
- podręcznik
- ćwiczenie do polskiego
- zeszyt do polskiego
- ćwiczenie do matematyki
- stopery lub zegarek :)
Zaczynamy.
1. Otwórzcie podręczniki na str. 98 i przeczytajcie wiersz pt." Żuk i stonka" .
ZASTANÓWCIE SIĘ:
- Z jakim problemem zgłosiła się stonka do żuka?
- Jak żuk pomógł stonce?
- Czy należy pomagać innym?
- Czy pomagając zawsze musimy oczekiwać nagrody?
- Co to znaczy "bezinteresowna pomoc"?
2. Odnajdźcie w wierszu najważniejsze zdanie- przesłanie. Zapiszcie je w zeszycie do polskiego. Zastanówcie się, co ono oznacza?
Lekcja
Temat: Być sobą.
Chcesz być ceniona? Pozostań sobą!
Nie ważne czy jesteśmy wysocy czy niscy, szczupli czy okrągli, mamy ciemne włosy lub jasne. Każdy z nas jest piękny!
Nasza powierzchowność (wygląd) nie stanowi jednak, o tym jakimi ludźmi jesteśmy.
Piękny nie zawsze znaczy dobry.
Zawsze należy być sobą, kierować się zasadami, których uczą was rodzice, nie koledzy. Pamiętajcie, prawdziwy przyjaciel będzie was lubił za to jacy jesteście! Pozostańcie sobą!
3. Wyszukajcie w wierszu wyrazy z ż i zapiszcie je w zeszycie.
Zad. 6 str.98
żuka, że, możesz, żuk, należy, może
4. Otwórzcie ćwiczenia do polskiego na str 74. Wykonamy ćwiczenie 1.
Pokolorujcie chmurki, na których są zdania, którymi można zwrócić się do kolegi lub koleżanki.
5. W zadaniu drugim dopiszcie przymiotniki do podanych wyrazów.
(Przymiotnik odpowiada na pytanie jaki?, jaka?, jakie?)
MOŻLIWE ROZWIĄZANIE:
przyjaźń: prawdziwa, szczera, mocna, bezwarunkowa, wierna
przyjaciel: wyrozumiały, dyskretny, odpowiedzialny, miły, życzliwy
6. Pokolorujcie pasujące do siebie rybki w taki sposób, by powstały powiedzenia.
ROZWIĄZANIE:
Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie.
Ten jest dobrym przyjacielem, kto mówi dobrze o nas za naszymi plecami.
Żadne posiadanie dóbr nie jest tak miłe bez bliskiego przyjaciela.
7. Wędrujemy do krainy Ortograffków.
Pamiętacie Wieżowiec Ż? Czas go odwiedzić :)
W Wieżowcu aktualnie odbywa się wystawa. Co wspólnego mają nazwy zwierząt ze zdjęć?
Postarajcie się zapamiętać wszystkie zwierzęta. Możecie próbować je ze sobą dobrać w pary, albo wymyślić śmieszne skojarzenia.
8. Spójrzcie na zadanie 4 w podręcznikach na str.99. Wymyślcie śmieszną historie z użyciem wyrazów z kart. Opowiedzcie ją rodzicom lub rodzeństwu.
9. Przeczytajcie w ćwiczeniu 2 str.75 w ćwiczeniach do polskiego wyrazy z ż niewymiennym. Postarajcie się wszystkie zapamiętać. Powtórzcie je kilka razy, zakryjcie ręką i spróbujcie powtórzyć z pamięci.
10. Przypomnimy sobie zasady pisowni z ż wymiennym.
Zapiszcie wyrazy w odpowiednich kubkach w ćwiczeniu 1 str.76ż wymienne: potężny, bo potęga
twarożek, bo twaróg
koleżanka, bo kolega
Czas na przerwę :)
WITAJCIE W KRAINIE MATEMATYKI
Otwórzcie ćwiczenia na stronie 57. Zrobimy zadanie 1.Zad 1/57 Zapiszcie godziny wskazywane przez zegary, a następnie ponumerujcie je tak, aby każdy kolejny wskazywał godzinę o kwadrans późniejszą.
ROZWIĄZANIE:
1 3 4 2
18.00 18.30 18.45 18.15
Przechodzimy na stronę 58
Wykonajcie obliczenia i pokolorujcie obrazek.
A następnie wykonajcie kropki.
ROZWIĄZANIE KROPEK:
Od godziny 10.20 do 12.20 minęły 2 godziny
2x4=8
Odp.: Obrazek malowało 8 mrówek.
Odp.: W mrowisku nadal była parzysta liczba mrówek.
To wszystko na dziś.
Moi mili od jutra zaczniemy pracować z nowymi podręcznikami i ćwiczeniami.
Zadania, których nie zrobiliśmy możecie zrobić w wolnej chwili dla utrwalenia wiedzy.
Nie martwcie się! Niczego nie straciliśmy. Będziemy wykonywać jeszcze podobne ćwiczenia :)
Proszę żeby następna lekja była muzyczna 🎼
OdpowiedzUsuńAle muzyka😥😮😣
OdpowiedzUsuńproszę o muzykę
OdpowiedzUsuń